Wat zou ik in New York kunnen studeren?

Ik zit nu in 3 havo (ben blijven zitten) en ik ga waarschijnlijk c&m of e&m kiezen volgend jaar. Wat ik wil worden later weet ik nog niet precies maar ik wil wel iets creatiefs gaan doen, iets met mode of uiterlijke verzorging of iets managen (een winkel of hotel bijvoorbeeld), of iets met reizen. Een andere grote droom van me is om in New York te studeren weet er iemand misschien een leuke studie? Ik weet dat dit een héle open vraag is maar toch zou ik graag jullie antwoorden horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Antwoorden (4)

Je kunt altijd een jaar highschool doen in New York. Dan kun je later altijd nog beslissen om er te blijven of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan ben ik inmiddels 18 ben ik dan niet te oud voor highschool?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helemaal niet. Ik ken zo veel mensen die op hun 18e naar highschool zijn gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.ef.nl/highschool/destinations/usa/exchange-year-in-usa/
Als er wel een stad is waar je echt alles kan studeren dan is het NYC wel. Voor de gekste dingen bestaan daar colleges of schools. Google maar eens: New York colleges en eventueel: fashion, make-up artist, dan krijg je vierkante oogjes van het beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is precies de reden waarom je graag in New York wilt studeren? De stad zelf, of specifiek "studeren in New York". En wil je daar echt een studie doen, of wil je gewoon voor een half jaar/jaar ervaren hoe het is om daar te studeren? En welk niveau, high school of universiteit. (universiteit en college zijn daar van relatief begrip, zowel van MBO als WO niveau)

Er zijn namelijk veel verschillende manieren of redenen om naar New York te gaan. (jaartje High School, stage, vakantie etc.)

Ik heb zelf geen ervaring met studeren in New York, maar ik heb er wel een zomer gewerkt (voor AIESEC, een grote studentenorganizatie).
Er zijn sowieso een paar dingen waar je rekening mee moet houden als je echt wil gaan studeren in New York:

1. Dure ticket.
(dit heeft niet specifiek met studeren zelf te maken, maar simpel feit is dat naar Amerika vliegen duur is +- 500 t/m 1000 euro)
2. Prijzig levensonderhoud. (New York is relatief duur wat betreft wonen en eten. Ook als je buiten het centrum gaat wonen.)
3. Studeren schijnt over het algemeen veel duurder te zijn in de VS, en NY zal daar waarschijnlijk geen uitzondering op zijn.
4. Kwaliteit/prijs verhouding zal waarschijnlijk ook minder zijn dan in Nederland.
5. Als je wil studeren in NY moet je waarschijnlijk ook solliciteren om aangenomen te worden op de school / universiteit.

Er zijn waarschijnlijk veel mogelijkheden om te studeren in New York. Overal is er wel een "college" voor.

Houd er alleen wel rekening mee dat het naar alle waarschijnlijkheid wel veel duurder zal zijn dan in Nederland, en wellicht niet van dezelfde kwaliteit.

Tenzij je op een van de bekendere en hoger aangeschreven college / universities kunt komen.
New York University is bijvoorbeeld een hele bekende, maar ook peperduur.

Als je het echt wil, gebruik dan google en ga zelf op onderzoek uit. Zoek Nederlandse instanties die daar ervaring mee hebben, en ga gewoon op gesprek bij hun.
Fullbright is bijvoorbeeld erg bekend.
http://www.fulbright.nl/

Bel desnoods naar die colleges met vragen. (Skype Out is goede manier daarvoor, om het niet te duur te maken)

Als ik jou was zou ik ook kijken naar andere mogelijkheden om naar New York te gaan. Met name als je er gewoon naartoe wil, en het je niet echt uitmaakt wat je er gaat doen. (misschien zelfs vrijwilligerswerk)

Als je het echt wil, ga er dan gewoon 100% voor. :)
Ga zelf op onderzoek uit en kijk wat je mogelijkheden zijn.

SUCCES!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studeren in NY kost VEEL geld en het niveau (secundair) is enorm slecht heb ik me enkele jaren geleden toen ik in Amerika was laten vertellen.
Maar wat je wel zou kunnen doen is na je studies aan de hoger onderwijs is dat je daar een post opleiding doet.
En die kosten jammer genoeg veel geld(+-4jaar studeren kost ongeveer 100 000 dollar) en reken maar uit hoeveel dat is voor een jaartje.