Bestaat er iets waarmee je klotsend water in de watertank van een camper kunt voorkomen?

We willen de watertank van ons camper niet helemaal vullen. Allemaal onnodig gewicht. Bestaat er iets, een soort poreus materiaal, om in de tank te doen? Ik ken zoiets wel van Sigg brandstofflesjes die ik in de rugzak meenam. daarin zit een soort spons, waardoor de brandstof niet klotst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet pas op locatie vullen?

Antwoorden (1)

Een dergelijke zou de uitvinding van de eeuw kunnen zijn en veel ongelukken voorkomen.

Dus nee een dergelijk materiaal bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Sinds wanneer veroorzaken klotsende watertanks 'veel ongelukken'?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet alleen over water maar alle vloeistoffen. En dan moet je is na gaan hoeveel tankwagens er op zijn kant gaan, vooral tankcontainers (tanktrainers), deze worden voor 95^veroorzaakt door klotsende vloeistof.