mag je een grinder als soevenier mee op het vliegtuig ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
10.2K
bamibal
9 jaar geleden
Nee, wel er in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak hem wel goed schoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hij is pas nieuw en nog niet gebruikt dus :)

Antwoorden (1)

In veel landen mag je geen enkel van deze stoffen gerelateerde zaken hebben of inbrengen behalve met vergunningen voor o.a. bedrijven

Op het vliegtuig als deze met de betreffende bestemming zonder problemen en gecontroleerd door de douane kan komen en geen scherpe delen bevat dan is het in de handbagage die je in de overhead kasten legt denk ik geen probleem. Het bevat geen scherpe delen al is er veel variatie in.

Antwoord veranderd alleen drastisch als er deze niet 100% perfect schoon aangetroffen wordt. Dan is de kans groot dat niet alleen de grinder niet het vliegtuig ingaat. Hoe dit wordt behandeld hangt af van land per land.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku wel en nee hij is nog niet gebruikt juist gekocht ik ben in Ibiza en we gaan terug naar België
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, Amerika daar had ik niet aan gedacht, daar zou het inderdaad voor problemen kunnen zorgen. Vanuit Ibiza zal het geen problemen geven, voor zover ik weet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vertel de douane als je gevraagd word of je wat aan te geven hebt dat je een grinder hebt gekocht op het eiland. Speel volledig en respectvol open kaart en laat de heren eventueel jouw eigendommen controlleren. Douane is getraind te zien of jij oprecht bent en als je dat bent is er geen reden waarom je het niet (nog binnen hun grens) mag hebben. Als dit niet mee mag maar wel zichtbaar en legaal te koop is, is het tot de grens geen probleem dan doe je afstand. Je gaat daarbij accoord dat je het dan niet mee wil nemen en dat zij dit mogen vernietigen. Het is plastic of ijzer dus dat zit wel goed :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ps je kan ook de douane bellen en het ze direct vragen, bij nee laat je hem achter in de grijze bak of breng je hem terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je hem al meeneemt, stop hem dan in de ruimbagage en niet in de handbagage.