Hoe komen de medewerkers van de liften op de pistes aan het eind van de dag weer thuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk zit de aan/uitknop in het dal.

Toegevoegd na 27 seconden:
Met andere woorden: ze gaan met de lift (of op hun ski's) weer naar beneden.

Toegevoegd na 52 seconden:
En dan doet de laatste het aan/uitknopje uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan het eind van de dag skieen die van boven naar beneden of rijden met hun auto die ergens om de bocht geparkeerd staat naar huis. Heel soms gaan ze met een sneeuwscooter. Als ze over de piste teruggaan dan doen ze meteen de eindcontrole of er nog iemand gewond achtergebleven is op de officiele afdaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan het begin van de dag gaan ze met ski's in de lift omhoog. Aan het eind van de dag skieën ze naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De liften sluiten altijd van boven naar beneden, dus de hoogste lift sluit als eerste. Deze mensen gaan met de laatste gondel naar beneden, samen met medewerkers uit de restaurants. Deze laatste gondel gaat dan onderaan de lift in de stalling voor de nacht.
En op deze manier gaan ze steeds verder naar beneden met de lift tot ze weer in het dal zijn.

Je hebt ook altijd restaurants die halverwege een piste zijn gelegen, deze mensen gaan skiënd of soms met de scooter naar beneden.

Dat heb je ook nog altijd de laatste pistecontrole, dat is de hulpverlener die altijd bij het liftpersoneel is boven bij de liften, deze persoon gaat skiend of per scooter (in grotere gebieden) naar beneden zodat alle piste gecontroleerd kunnen worden op achtergebleven toeristen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Toevallig van ik vorige week op wintersport en vroeg mezelf hetzelfde af, toen ben ik er op gaan letten en bovenstaande is wat gebeurde :)