mag je als 16jarige alleen met de trein naar het buitenland(Tsjechië)?

ik wil graag in de kerstvakantie, alleen naar Tsjechië reizen om daar een vriendin op te zoeken.
Mag ik zonder ouders van Duitsland naar Tsjechië reizen?
En als het wel mag, zou ik dan ook ergens op moeten letten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Let wel goed op, je bent een makkelijk slachtoffer voor zakkenrollers en oplichters op stations. Let heel goed op je spullen en ga niet in op mensen die je willen 'helpen' een treinkaartje te kopen, deze mensen lichten je vaak op. Als je verder gewoon je gezonde verstand gebruikt en de reis goed plant ( dat je precies weet Hoe de reis zal verlopen ) dan zal alles gewoon goed gaan.