Sinds wanneer betaal je bij Iberia 30 euro voor het meenemen van bagage?

Begin Juli ben ik met een vriendin naar Spanje heen en weer gevlogen, met iberia. we hoefden toen niet extra te betalen voor bagage. Nu is mijn vader gisteren naar Spanje gevlogen, op mijn aanraden met Iberia, moet hij ineens 30 euro betalen voor het meenemen van bagage! Het gaat hier niet om extra bagage of bagage met overgewicht. Gewoon een normale koffer, van 19 kilo. Mensen die hij sprak hadden hetzelfde. Sinds wanneer is dit veranderd? En moet zo'n maatschappij dit niet duidelijk ergens vermelden????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Utrecht
11 jaar geleden
ik heb vanavond nog even rondgezocht naar tickets. Bij tickets van Iberia (zelfs die van €2200 voor Economy binnen Europa) wordt er duidelijk aangegeven dat voor inchecken van bagage betaald moet worden. Dus bij boekingen wordt het duidelijk aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke pagina's waren dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ho, ik was nog niet klaar -> wel vreemd, want de vriend van een vriendin van me had hetzelfde probleem en met hem zo ongeveer het hele vliegtuig.. niemand wist ergens van
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
\Je ticket was ook ongetwijfeld een stuk goedkoper dan 'vorige keer'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absoluut niet..
bamibal
11 jaar geleden
Op je (e)ticket staat altijd vermeld hoeveel bagage je mee mag nemen. Bij prijsvechters, waar je online je tickets boekt, wordt tijdens het boeken gevraagd of je bagage wilt meeboeken. Boek je dat van tevoren, dan is het vaak goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort dingen begrijp ik allemaal wel, maar ik vind het toch héél vreemd dat bijna een heel vliegtuig vol mensen niet door heeft gehad dat men moest betalen voor het meenemen van bagage. Lijkt me dan toch dat er iets niet goed staat aangegeven..

Het beste antwoord

De vluchten van Iberia tussen Amsterdam en Madrid zijn in september overgenomen door 'low cost' dochter Iberia Express. Bij alle low cost carriers betaal je als je ruimbagage mee wil nemen (bij Iberia express blijkbaar €15 per enkele reis). Bij de catering aan boord deed Iberia al jaren of het een low cost carrier was.

De enige Full service maatschappijen die op de route Amsterdam - Madrid actief zijn, zijn Air Europa en KLM
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Is Air Europa een full-service maatschappij? Ik heb laatst tickets geboekt naar Madrid en was goedkoper uit dan een jaar geleden bij Easyjet, terwijl ik daar toen ook de goedkoopste te pakken had. Maar bij Air Europa was de bagage inderdaad inclusief, en betalen met een creditcard kostte volgens mij ook niet extra.