Hoelang mag een caravan los geparkeerd worden op een parkeerplaats in Duitsland?

Ik en een kameraad hebben een caravan die we max. 3 dagen moeten stallen in kirchzarten (vlak bij Freiburg), is het mogelijk om de caravan op een algemene parkeerplaats te laten staan voor MAX. 3 dagen? Of is ie nog ergens anders te stallen in kirchzarten? Danku

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (2)

In Duitsland mag men niet overal een caravan onbeheerd parkeren. E.e.a. wordt geregeld in plaatselijke 'Gemeinde Verordnungen' de zogenaamde Algemene Plaatselijke Verordeningen (APV's) zoals die ook hier gelden. Met name in woonkernen en centrumgebieden is het niet toegestaan caravans langere tijd onbeheerd te parkeren.

Veelal wordt op industriegebieden het tijdelijk parkeren van caravans wel toegestaan, mits dat niet leidt tot hinder of overlast voor de gevestigde bedrijven. Het onbeheerd parkeren geschiedt dan altijd wel voor eigen risico. Noch de gemeente, noch de beheerder van het industriegebied kunnen aansprakelijk gesteld worden voor schade aan of diefstal van de geparkeerde caravan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op parkeerplaatsen langs Autobahnen en Bundesstraßen mag men nooit caravans onbeheerd achterlaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf zou ik hem niet 3 dagen onbeheerd ergens achter laten. Op een camping is wellicht een mogelijkheid, de link is een camping in Kirchzaten, even contact met hen opnemen en je weet of het kan en wat het kost.