kijk eens een plaatje met alle ferry overtochten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet geheel duidelijk in je vraag.
Ik neem aan dat je bedoeld een ferry van het "eiland" Funen naar Seeland?
Ik vraag me af of die veerdienst nog bestaat. Alles is namelijk per auto te bereiken via bruggen en tunnels.

"Het grootste deel van Denemarken wordt gevormd door het schiereiland Jutland (Jylland). De hoofdstad ligt op het grootste van de Deense eilanden, Seeland (Sjælland), dat door een smalle zeestraat, de Sont, van Zweden gescheiden is. Kopenhagen is met het Zweedse Malmö verbonden met de Sontbrug en -tunnel. Ook de eilanden Funen (Fyn) (per brug, spoorbrug en tunnel verbonden met Jutland en Seeland), Lolland, Falster, Langeland en het in de Oostzee gelegen Bornholm behoren tot Denemarken. Er zijn plannen om Lolland door middel van een brug met Duitsland te verbinden."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Denemarken#Fysieke_kenmerken