Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het verstandig zijn om mijn vakantie in te korten?

Ik kreeg laatst te horen dat ik in aanmerking kom voor een positie bij ons op kantoor. Of ik mijn vakantie wou inkorten? Maar,... ik ga op 'vakantie' bij mijn vriend in een ander land om sollicitatiegesprekken daar te voeren!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zou ik niet aan toegeven, is een vorm van afpersing! Ga lekker daar sollicitatiegesprekken voeren als je toch al van plan was weg te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

idd gewoon op vakantie gaan
je zult zien dat als je de vakantie inkort je die positie nog niet krijgt maar er zijn misschien in de tijd dat jij gaat niet genoeg mensen om het werk te doen
misschien hebben ze enkele van je collega s wel hetzelfde belooft
dus ga lekker op vakantie daar heb je een jaar voor gewerkt als je jou graag op die positie hebben krijg je hem toch wel
prettige vakantie alvast
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker vakantie nemen als je van plan was.

Als het de bedoeling is dat je die andere positie krijgt, krijg je die toch wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou concreet vragen welke positie dat is en welke garanties je krijgt dat die functie ook daadwerkelijk doorgaat. Kan men het bijvoorbeeld schriftelijk bevestigen?

Als je een beetje doorvraagt, kom je er echt wel achter of het een smoes is om je vakantie in te korten, of dat er werkelijk een positieverbetering in zit. In dat laatste geval zou ik goed overwegen of je geen gehoor aan het verzoek moet geven, want van een goede functie heb je tot aan je pensioen plezier, van een leuke vakantie maar een paar weken.

Je geeft eigenlijk net iets te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven. Er staat niet of je die functie wel wilt, of hoe definitief het is dat je emigreert. Dat weet je zelf wel mag ik hopen en eigenlijk kun je de vraag dus ook alleen zelf beantwoorden.

succes!
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je niet voor niets sollicitatiegesprekken gaat voeren. Dat doe je alleen maar als je een andere baan wilt.
Daar zit dan vaak een reden achter: Of je vind het werk niet uitdagend meer, of je vind je werkomgeving niets.

Denk er dus eerst goed over na of je überhaupt bij je huidige bedrijf wilt blijven als ze je een betere positie aanbieden. Als daarop in je hart het antwoord al "Nee" is, dan weet je dat je je vakantie niet in hoeft te korten.

Als je het nog niet zeker weet of je bij je huidige bedrijf wilt blijven, dan zou ik zeker mijn vakantie niet inkorten en gewoon de sollicitatiegesprekken gaan voeren, je weet dan ook direct wat je waard bent, zodat je ook sterker staat bij onderhandelingen over salaris e.d. bij je positieverbetering in je huidige bedrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou lekker op vakantie gaan ( maar als jou die functie wat lijkt moet je het wel inkorten ) het is natuurlijk wel zo dat als je nu toegeeft hij de rest van je loopbaan daar je kan verwijten maar toen deed je het wel.
Ik ben van mening dat de werkgever ons ( werknemers ) harder nodig heeft als wij hen ( werken kan je altijd en overal )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding