waarom mogen trolleys mee als handbagage?

Als ik in het vliegtuig zit zie ik altijd wel iemand die een zeer grote trolley bij zich heeft als handbagage. De trolley is dan wel wat kleiner dan de standaard koffer, maar vergeleken met een gewone tas is het weer best groot. Stel er zou iets gebeuren in het vliegtuig en je krijgt zo'n trolley op je, dat kan toch gevaarlijk zijn lijkt me? Waarom wordt het dan toegestaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Dat is toegestaan omdat de trolley's klein genoeg zijn, zodat ze zonder moeite in het bagagevak passen, zowel horizontaal als verticaal liggend. Het maakt niet uit of je een trolley of een gevulde tas op je krijgt, pijnlijk is het beiden. Steeds meer mensen maken gebruik van een trolley, omdat daar bijna al hun bagage in past en dat scheelt in de kosten voor hun ruimbagage, zo kunnen meerdere personen met 1 stuk ruimbagage doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
trolley's zijn aan maximale maten gebonden en mogen anders niet als handbagage mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad en zo groot zijn ze niet. Met veel moeite heb ik er eens voor een kleine week aan spullen ingedaan, maar dat is dan 1 broek, 1 trui, toiletspullen.
paulus811
9 jaar geleden
22 inch hoog om precies te zijn. En in business class mag je meer spullen meenemen.
paulus811
9 jaar geleden
Overigens, als er 'iets met het vliegtuig gebeurd' waardoor je een trolley op je hoofd krijgt, heb je wel een groter probleem dan alleen die trolley....
paulus811
9 jaar geleden
He bah, gebeurt met een t natuurlijk. Stink ik er weer in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De maten van de trolley's die mee mogen genomen als handbagage verschillen per vliegtuigmaatschappij, kijk dus altijd even op de site van de betreffende vliegtuigmaatschappij, hoe groot en hoe zwaar je handbagage mag zijn.