Is het waar dat fake voetbaltruitjes afgepakt worden in de luchthaven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Wie (grote hoeveelheden) nepproducten probeert in te voeren via een luchthaven, kan worden aangehouden. Het invoeren van nepproducten, vaak namaakartikelen van dure, bekende merken, is namelijk verboden om de markt in het land van bestemming en om de bonafide producenten te beschermen. Dit geldt dus ook voor fake voetbaltruitjes.

Hierbij gaat het met name om het op grote schaal invoeren van namaakartikelen. Wie een paar fake voetbaltruitjes in zijn bagage heeft als persoonlijke kledingstukken, loopt maar weinig risico.

Toegevoegd na 3 uur:
...en ja, fake voetbaltruitjes kunnen worden afgepakt in de luchthaven als het gaat om grote hoeveelheden namaakartikelen.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En 3-4 truitjes?
Antoni
9 jaar geleden
Drie tot vier, dat zijn geen grote hoeveelheden. Die kan je dus wel meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dankje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 wel, 4 niet. Reken op inbeslagname en een forse boete.

Andere antwoorden (1)

Je mag er maximaal drie meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nemen ze ook een truitje af als ik ze zelf draag op het moment?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, volgens mij mag je er drie in je bezit hebben en pakken ze geen truitje af dat je draagt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dankje!