waar kun je nog traveller cheques kopen?

vind in nl nergens meer tc"s. in de usa vind ik alleen nog banken, maar die verkopen alleen aan klanten met een bankrekening bij hen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K
gvrox
9 jaar geleden
Worden die nog wel ergens geaccepteerd ?
SimonV
9 jaar geleden
In vrijwel alle banken ter wereld.
gvrox
9 jaar geleden
Als je dan toch naar een bank moet, kun je daar vast ook met een PIN-pas of credit card terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met je PIN-pas lang niet overal, creditcard hetzelfde. En ik ken wel een aantal landen waar ik betalen met een creditcard (ook bij een bank) niet zou doen als het ook anders kan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lang geleden dat ik die dingen voorbij heb zien komen. Is wel een hele dure manier om aan lokaal geld te komen. Vaak koop je die dingen in Dollars, moet je ze daarna weer omrekenen naar lokale munt. Is twee keer koersverlies. Volgens mij hebben ze ook nog handlingkosten. Dat kost je snel 10% van de waarde ten opzichte van pinnen of betalen met een creditcard.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
vroeger kon je ze kopen tegen de middenkoers
tegenwoordig betaal je dezelfde koers als voor bankbiljetten
gvrox
9 jaar geleden
@inge1967 : ga je naar zo'n exotische bestemming dat je er niet met pinpas of creditcard kan betalen, of is er een andere reden waarom je het lieft tc's hebt ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee hoor mijn decennialange liftervaring leert dat als iemand je geld wil, je met een cc de pineut bent, en ze je traveler checks vanwege de handtekening en paspoortplicht niet interessant vinden....
gvrox
9 jaar geleden
Daar had ik nooit bij stilgestaan (nooit gelift), nu begrijp ik het ook helemaal.

Antwoorden (2)

Op de site van GWK worden er denk ik nog traveller cheques verkocht!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de site is verouderd, ze verkopen sinds 1 jan geen tc's meer
Het antwoord lijkt dus te worden "in Nederland nergens" dus zal er een alternatief bedacht moeten worden. Misschien is een pre-paid creditcard iets (waarbij je dan op reis af en toe wat geld erbij moet zetten via iDeal, maar dan moet je wel een internetcafe in als je geen smartphone met verbinding hebt), dan is het verlies bij het afstaan van de kaart aan een onbetrouwbaar persoon beperkt.
gvrox