Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik binnen 4.5 uurtjes van Rome airport naar de stad en vice versa?

Nou vlieg ik van Amsterdam naar Istanbul met Alitalia. Deze stopt wel eerst in Rome. De vliegtuig land 9.30 in Rome en vliegt weer om 14:00. Ik heb hiertussen tijd van 3 uurtjes. Zou ik binnen deze tijd naar de stad kunnen gaan en weer terug, heeft iemand ervaring hiermee?

Ik hoef niet lang te blijven in principe, het leek me wel leuk om Rome ff snel te verkennen, ijsje of pizza eten en er weer vandoor gaan.

Nou vroeg ik me af of er openbaar vervoer is die me snel kan brengen naar de stad en weer terug naar de airport (Fiumicino airport)

Toegevoegd na 5 dagen:
Mijn vlucht is veranderd. 10 uur in Rome en 21:45 vertrekt die weer naar istanbul. Ik heb dus 12 uur de tijd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De heenreis moet je gewoon lekker op het vliegveld blijven. Die tijd is echt tekort om iets te gaan doen.

Terug kan je de stad in gaan. De snelste (en zeer dure) optie is de trein. Goedkoper zijn de airportbussen. Diverse maatschappijen rijden op Termini treinstation vanaf het vliegveld.

Hier onder een link met alle mogelijkheden en prijzen. Let op, op deze link staan 2 vliegvelden . Jij moet kijken bij de informatie voor Rome/Roma - Fiumicino/Leonardo da Vinci (FCO):
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

practisch onmogelijk, het is met de trein al 1u om van luchthaven naar Rome te gaan + reken overstaptijd, terug inchecktijd en ... treinen in Rome rijden niet steeds op tijd.
Er zijn ook 2 luchthavens, ik heb het over de Da Vinci luchthaven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar de vraagsteller heeft het over Fiumicino.
gvrox
9 jaar geleden
@LM : dat is hetzelfde
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gek dat het dezelfde is met 2 verschillende namen ;) maar dan is het duidelijk. Je kan naar de stad met bus, trein, tram, metro of taxi, het wat ze hebben. De Romeinse metro is erg goed!
tinus1969
9 jaar geleden
Veel vliegvelden hebben een 'officiele naam' (vernoemd naar een beroemd persoon ofzo), en een alledaagse (vaak oudere) naam.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding