Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil met mijn zoon van 12 vliegen naar Spanje. Ik ben een gescheiden moeder en heb ik dan toestemming nodig van mijn ex-man? zoon heeft paspoort

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
658
Poet
9 jaar geleden
Vliegen zal niet het belangrijkste discussiepunt zijn. Maar wat ga je dan doen: Op vakantie? Emigreren? Dat zal belangrijker zijn.
En: wie heeft het ouderlijk gezag? Wat zijn de afspraken in jullie scheidingsconvenant en ouderschapsplan hierover?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat om een stedentrip naar Barcelona en ik ben de moeder met het ouderlijk gezag. ik weet zo snel niet wat er in het echtscheidingsconvenant staat. volgens mij niets hierover
Poet
9 jaar geleden
Dus alleen jij hebt ouderlijk gezag en hij niet? In dat geval heeft hij er geen zeggenschap over. Wel netjes als je het meldt.
tinus1969
9 jaar geleden
Als je ex geen ouderlijk gezag heeft, is het geen probleem. Als hij wel ouderlijk gezag heeft, moet hij formeel toestemming geven. Maar Barcelona ligt in de Schengenzone wat betekent dat er in de praktijk geen controle is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wanneer u geen wettelijk 'gezag' hebt over uw zoon, moet u inderdaad toestemming vragen. Hier is een formulier voor, ongetwijfeld te vinden op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding