Een kwallensteek is helaas snel opgelopen. Als je tijdens het zwemmen met de tentakels van een kwal in aanraking komt, is het gebeurd: een kwallensteek. Ook een aangespoelde kwal is niet per definitie 'steekvrij.' Deze kan wel degelijk nog levensvatbaar genoeg zijn om te steken. Dus zowel aan het strand als in de zee ben je niet veilig voor stekende kwallententakels...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een aangespoelde kwal is niet per definitie 'steekvrij.' Deze kan wel degelijk nog levensvatbaar genoeg zijn om te steken.

Toegevoegd na 13 minuten:
De netelcellen op de vangarmen blijven nog uren werkzaam.
Maar daarna vormen ze geen gevaar meer.
SimonV