Ja, dat is langer. De treinverbinding naar Aachen Hbf vanuit Zuid Limburg vertrekt vanaf Heerlen en gaat dan bij Landgraaf de grens over. Dus vanuit Valkenburg moet je eerst met de trein naar Heerlen en daar overstappen op de trein naar Aachen.

Tot 1991 reed de trein naar Aachen vanaf Maastricht via de Miljoenenlijn (via Simpelveld) en was het vanaf Valkenburg korter dan vanaf Heerlen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gonna
10 jaar geleden
Dankjewel voor de goede informatie. Ik wilde zeker zijn of die kortere route van Valkenburg naar Aken nog bestond. Niet dus. vr gr Gonna

Andere antwoorden (1)

Van Heerlen naar Aachen Hbf is het ongeveer 33 minuten en van Valkenburg naar Aachen Hbf is het ongeveer 48 minuten. Logisch, want Valkenburg ligt verder van Aachen dan Heerlen.