Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar ligt het prijspaal lager in Tunesie of in Bulgarije? Dit ten opzichte van het prijspijl in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
880

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat het prijspeil wordt bepaald door vraag en aanbod: als er meer vraag komt naar een product wordt de prijs hoger, omdat de mensen het toch wel willen hebben.
In landen als Tunesie en Bulgarije hebben de meeste mensen minder te besteden dan in Nederland, daarom worden daar minder producten verkocht. Om toch voldoende te verkopen vragen de verkopers daarom lagere prijzen, zodat de mensen daar toch meer kunnen kopen (en zij dus meer geld verdienen).

Toegevoegd na 5 minuten:
O sorry, ik dacht dat in je vraag stond dat je wou weten waarOM het prijspeil in Tunesie en Bulgarije lager was dan in Nederland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prijspeil is vergelijkbaar. behalve op 1 punt. Tunesië is een Islamitisch land. Dus alcohol is niet overal verkrijgbaar en waar ze het wel hebben (hotelbars) is het duur
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet waar jij woont, dus ik heb de prijzen vergeleken tussen de hoofdsteden: Amsterdam - Tunis en Amsterdam - Sofia. Het prijspeil is nagenoeg vergelijkbaar, alleen kleding schijnt in Tunis iets duurder (4%) te zijn dan hier. Vermoedelijk verschillen de prijzen ook per regio, maar dat kun je zelf vergelijken door simpelweg de namen van plaatsen te veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding