Hoeveel kost een maaltijd (avondeten) ongeveer in Kroatie (Zadar)?

We gaan in de zomer voor de eerste keer naar Kroatie; formule aparthotel. We weten niets van de prijzen daar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Volgens mij niet duur

Antwoorden (2)

In Kroatië is de valuta de kuna. 10 Kroatische kuna heeft een waarde van ongeveer
€ 1,30.

Op deze site http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Croatia&city=Zadar staan deze prijzen:

- Maaltijd in een goedkoop restaurant: 50 kuna (dat is ongeveer € 6,56)
- Maaltijd voor twee personen in een gemiddeld restaurant, drie gangen: 180 kuna (dat is ongeveer € 23,63)
- Maaltijd bij McDonalds of een vergelijkbaar restaurant: 35 kuna (dat is ongeveer
€ 4,59)

De prijzen op die site zijn gebaseerd op door internetgebruikers ingevulde gegevens. De prijzen van de maaltijd in een goedkoop restaurant variëren tussen de 50 en 55 (€ 7,22) kuna; die van de maaltijd voor twee personen in een gemiddeld restaurant tussen de 130 (€ 17,06) en 200 (€ 26,25) kuna. De website is voor het laatst bijgewerkt in oktober 2013.

Op die site http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Belgium&country2=Croatia&city1=Antwerp&city2=Zadar kan je ook de prijzen in Zadar vergelijken met de prijzen in bijvoorbeeld Antwerpen. Helaas zijn gegevens van jouw woonplaats, Bonheiden, niet op de site terug te vinden…

Dat vergelijken geeft opvallende uitkomsten, vind ik!
Antoni
10 jaar geleden
Een andere goede vergelijkingssite is

http://www.expatistan.com/cost-of-living/comparison/antwerp/zadar

Eigenlijk is die bedoeld van en voor expats, maar als toerist maak ik er graag gebruik van, het klopt namelijk vrij goed is mijn ervaring.