Op vakantie in Jordanië; wat mag je niet missen?

Wat moet je nou écht gezien hebben als je in Jordanië op vakantie gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
apart souvenir : een wekker in de vorm van een moskee in de meest kitscherige kleuren, die als hij afgaat : 'Allahu Akbar' zingt - overal in Amman te koop in die gezellige straatwinkeltjes

Het beste antwoord

Petra, natuurlijk.
Blijft memorabel.

Toegevoegd na 14 uur:
Je kunt er voor kiezen om Petra via klein Petra te benaderen. Dan heb je een mooie wandeling voor de boeg. Je benadert Petra dan via klein Petra en komt aan de achterkant binnen. Je ziet dan als eerste El Deir (het gebouw dat ook wel klooster genoemd wordt). Zo loop je het complex van achter naar voren en krijg je een eerste indruk van Petra. De volgende dag kom je voor zonsopgang via de kloof terug. Je moet dan echt wachten tot de eerste zonnestralen de Kazne (schathuis) raken. Dat is echt prachtig. En dan de hele dag dolen tussen de uitgehakte gebouwen in de rode zandsteen.

Wat ook een aanrader is, is een overnachting in de Wadi Rum, de woestijn van Jordanië. Een prachtig landschap met rotsen en een sterrenhemel zoals je ze hier niet meer ziet.

Mis ook de woestijnkastelen Azrak en Qasr al Harrana niet.

Bij de golf van Aqaba kun je bijkomen en snorkelen. Je hoeft niet diep om veel moois te zien.

Wat je ook niet mag missen zijn de heerlijke fruitshakes, die je overal kunt krijgen en de broodjes falafel.

Veel plezier in Jordanië...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Amman, Jerash , De Woestijnkastelen, Mount Nebo, Madaba, Dana Natuurreservaat,

Kijk voor uitleg op de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks, +
Al had ik inmiddels een reisgids. Maar weet je hóévéél daarin staat? Ik hoopte op reiservaringen van anderen... omdat die meestal een nét andere kijk hebben op het land. Dat helpt me misschien met kiezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op deze pagina staat een reis verhaal over jordanie
http://www.reismee.nl/reisblogs/reisverhalen/midden-oosten/jordanie/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks! :-)
Het koninklijk paleis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vliegtuig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Petra is het allermooiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met Nico1974 - het is ongelooflijk mooi ! Trek wél goede wandelschoenen aan, want het is een enorme wandeling, en neem een fles water mee.
Je kunt dit combineren met een overnachting onder de sterren in de woestijn (onvergetelijk!), en de Dode Zee - echt een enorme aanrader !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks! Dit is precies waar ik op hoopte met het stellen van de vraag!
Petra zeker doen, en ook de binnenstad van Amman is erg mooi!
Ah die baklava!
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en toen door de woestijn een reis naar Irak gemaakt. Om nooit te vergeten! Ik ben ook naar Babylon en Baghdad geweest, maar ik geloof dat deze reis nu niet meer zo makkelijk gaat..