We twijfelen bij onze huwelijksreis eind september tussen Thailand en Maleisie. Kan iemand die in beide landen is geweest tips geven?

We houden van cultuur en natuur en we zijn niet echt stappers.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou voor Thailand gaan als dat weer veilig is. Veel meer cultuur dan in Maleisië. Ik ben in beide landen geweest maar Maleisië viel toch tegen (zowel het vaste land als Mal. Borneo. Je ziet (als je tenminste per bus reist) ontzettend veel (illegale) palmplantages.

Antwoorden (1)

Mn vriendin en ik verblijven momenteel in Maleisië (langkawi). Ik vind het persoonlijk een moeilijke keuze. We zijn al twee x eerder in Thailand geweest en zoals Gerrit al zegt kun je als cultuursnuiver beter naar Thailand gaan. Het Boeddhisme brengt wat dat betreft zoveel met zich mee! De tempels zijn ontelbaar.
Helaas heeft Maleisië vanwege het overwegend Islamitische geloof dit niet te bieden.
Overigens is qua natuur en vooral qua dieren, Maleisië weer veel beter.

Paar tips

- als je budget een beetje redelijk is...doe niet moeilijk, neem af en toe het vliegtuig. Prima vooraf te boeken en het bespaart je lange en soms ongemakkelijke busreizen.

- mocht je toch Thailand prefereren boven Maleisi\'eb, boek een paar nachten Anantara riverside in Bangkok. wij hebben veel hotels voorbij zien komen, maar deze plek is fantastisch! Zeker voor een huwelijksreis.

Groet