Wat is het nut van een reisverzekering als je veertien dagen met de auto naar Spanje gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Er zijn mensen die twijfelen over het wel of niet afsluiten van een reisverzekering, vooral als er nog nooit iets is voorgevallen tijdens de vakantie. Het is echter niet verstandig om zonder reisverzekering op vakantie te gaan. Bij plotselinge ziekte of een ongeval is hulp belangrijk, want de kosten die hieruit voortvloeien, kunnen hoog oplopen. Je kunt dan ook een reisverzekering met medische dekking afsluiten voor de vakantie. Medische hulp in het buitenland kan namelijk erg duur zijn. Een reisverzekering kan ook uitkomst bieden bij diefstal van paspoort, pinpas en rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist die dure ziektekosten, ook in landen als Turkije kom je vaak duurder uit dan in Nederland (de zorgverzekering betaald hooguit het bedrag wat het in Nederland kost), niet doordat de artsen daar duurder zijn, maar omdat je in deze landen als toerist in de luxe priveklinieken wordt behandeld en verblijft. Maar ook diefstal van bagage wordt vergoedt, of schade aan de auto, die niet wordt vergoedt door je eigen autoverzekering. +
tinus1969
10 jaar geleden
Juist ziektekostenverzekering is dubieus binnen de EU, want je zorgverzekering vergoed veel.
De belangrijkste reden is repatriëring; als je (dood of ziek) naar huis moet na een ongeval, betaalt de ziektekostenverzekering dat niet -en repatriëring is peperduur (een paar duizend euro is niets; ik ken iemand die transatlantisch liggend moest vliegen en 8 stoelen in beslag nam) . Overigens vergoeden sommige aanvullende verzekeringen dit wel.
Ook kosten voor autopech kunnen flink oplopen, maar zijn soms al verzekerd.
Veel andere risico's kun je zelf dragen -een gestolen koffer is vervelend, maar financieel overkomelijk (en het is de vraag wat je zelf nog werkelijk terugkrijgt). Kortom, check wat je al aan verzekeringen hebt, en verzeker met name medische kosten en kapotte auto's zo nodig extra.

Andere antwoorden (1)

Heel veel nut! Er jan van alles gebeuren. En dat hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Zie link. En voor de kosten hoef je het niet te laten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jan=kan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook jouw antwoord klopt, dus die min slaat nergens op +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach die min maakt niet uit. Ik weet zelf dat het wel klopt. Bedankt voor je plus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+