Hoe kan ik goedkoper bellen met mijn gsm in Amerika ? (zowel naar Nederland als in Amerika zelf).

Ik ga volgende maand naar Amerika, en ben mij wild geschrokken van de tarieven om met mijn GSM te bellen aldaar. Provider : T-mobile, Abbonement
GSM : Tri-band, simlockvrij.

https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/abonnementen_prepaid/internationaal_bellen/zonalroaming.aspx

Toegevoegd na 3 minuten:
ps. de link werkt helaas niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Het beste antwoord

Gebruik je NLse telefoon niet in Amerika.
Zet die uit en gebruik 'm pas weer als je terug in NL bent. Want anders kost je dat onnodig klauwen met geld. Ook voorkom je dat je 's nachts wakker gebeld wordt door mensen die het tijdverschil even vergeten zijn of verkeerd berekend hebben.

Koop dáár een prepaid telefoon, voor een paar tientjes ben je klaar en voor die periode ben je zo nodig bereikbaar. Geef je nummer alleen aan de hoogstnodige persoon. Bij elke Walmart, Target, e.d. zijn prepaidtelefoons te koop en zelfs soms in van die aanbiedingen bij CVS/Pharmacy en Wallgreens ook wel.

-Binnen Amerika kun je dan tegen Amerikaanse tarieven bellen en die zijn niet idioot hoog.
-Naar NL bellen? gewoon niet doen.
alleen doen als het per se moet en echt noodzakelijk is. gezien je trefwoord 'vakantie' zou ik gewoon níét naar NL bellen, behalve de uitzondering die onoverkomelijk is.

Als je vaker gaat, kan je 'm bewaren voor je volgende reis. Als je bezoek eenmalig was, kan je 'm weggeven voor je vertrekt.

En verder is de tip: spaar quarters!
Geef geen enkele quarter uit, want met quarters kun je bellen vanuit een telefooncel. Wat vervolgens ook goed werkt, is als je bij zo'n telefooncel staat (bijv. op vliegveld) dat je het nummer van dat toestel doorgeeft aan degene wie je belt. Hij/zij kan jou dan daar direct terugbellen naar die telefoon, zo kost het je geen quarters en kan je toch even je gesprekje voeren.

Overigens is met een vaste telefoon lokaal bellen gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met skype als je telfoon, dus provider dit ondersteunt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lokaal een pre-paid sim kopen bij de 7-11
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw mobiel simloc vrij is kun je het beste en goedkoopste 2 telefoon kaarten kopen 1 in hier bv Layca mobiel . het beste kun je even bij een toko of een turkse winkel kijken daar hebben zij altijd folders aan de ramen geplakt met verschillende aanbieders , daar kun zo zien welke de goedkoopste is om naar de usa te bellen .
En het zelfde doe je in de usa voor naar nederland te bellen .