Is er wel eens iemand bevallen op de Eiffeltoren?

Is er wel eens iemand geboren op de Eiffeltoren? En zo ja, in welk jaartal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ja, in de lift in 1901.

Alberto Santos-Dumont trachtte met zijn luchtschip rond de Eiffeltoren te vliegen. Helaas botste hij tegen de toren aan (zie afbeelding).
Een vrouw die bang was geworden door het ongeluk beviel in de lift.

Toegevoegd na 4 uur:
Hierbij moet worden gezegd dat de bron niet de originele bron is en zelf ook geen bronvermelding heeft. Andere bronnen zijn op internet niet makkelijk te vinden (ik heb ze niet gevonden). Daarom kan ik geen 100% zekerheid garanderen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer dat er geen bron onder staat.
Amadea
10 jaar geleden
Er staat wél een bron onder: http://www.e-architect.co.uk/paris/eiffel-tower-history
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, net gemist dan, wel een plus.
Poet
10 jaar geleden
Dank dames!
Amadea
10 jaar geleden
Toch betwijfel ik nog steeds de waarheid van wat e-architect schrijft. De memoires van Alberto Santos-Dumont zijn op Gutenberg.org te lezen, en nergens schrijft hij tegen de toren te zijn aangebotst. De foto is gewoon van zijn rondvlucht, niet van een botsing. Hoe komt het dat de naam van die baby niet bekend is? Zou toch uniek zijn?
Poet
10 jaar geleden
Mijn bron geeft zelf geen bronverwijzing. Ook met wat frans googelen kom ik niet verder (accouchement, tour eiffel, 1901, bébé).
Anderzijds acht ik obstentie in die memoires op zich ook geen tegenbewijs
Amadea
10 jaar geleden
Obstentie staat niet in mijn woordenboek. Wat betekent dat?
Poet
10 jaar geleden
Ik bedoel: het ontbreken van referentie aan die botsing en die geboorte in de memoires is nmm ook geen tegenbewijs.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is tot nu toe nog nooit gebeurd. De bron noemt als peildatum 31 augustus 2102, en als het daarna wel geschied zou zijn dan had je het zo tevoorschijn moeten kunnen googelen.

Toegevoegd na 9 minuten:
2102 = 2012

Vreemd dat het verhaal over Santos-Dumont nergens anders te vinden is. Er wordt alleen vermeld dat hij om de Eiffeltoren heen vloog.
Amadea