Kan ik mijn witte vitaminepoeder mee op vakantie nemen naar thailand?

Ik slik zo'n 4 gram vitamine C (natrium ascorbaat) per dag en dit wil ik tijdens mijn rondreis in thailand (en terugvlucht vanaf Kuala Lumpur en tussenstop van een paar uur in Dubai) natuurlijk ook doen. Maar ik ben zo bang dat ze mijn poeder voor iets anders aan zien. Wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dat niet de vraag ;-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Panteao, dank je wel voor je reactie hierop maar ik denk hier nogal anders over. Weet je dat een zoogdier van ongeveer 75 kg zelf 4 gram per dag vitamine C aanmaakt? En als hij ziek is dat hij rustig 5x zoveel aanmaakt? Helaas hebben wij die functie lang geleden al verloren dat we het zelf kunnen aanmaken. Google maar eens op Desiree Rovers en vitamine C. En die sinaasappels die te jong geplukt worden en door een giftig gas moeten rijpen in een koelcel, daar zitten niet veel vitamientjes meer in helaas want ze zijn dus niet zon-gerijpt.

Antwoorden (3)

Via je huisarts/apotheek bestellen en samen met een arts verklaring en in de originele gesloten verpakking mee nemen. Dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg wel voor een Engelstalige verklaring anders kunnen ze t niet lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had daar ook al over na zitten denken maar die vitamine koop ik gewoon in de winkel. Zou de huisarts daar ook een verklaring voor geven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou je je huisarts moeten vragen.
fremar
10 jaar geleden
je kan beter via de apotheek want de kans is groot(en wsh terecht)dat je dit niet nodig hebt.
Er zijn genoeg alternatieven voor vitaline C in poedervorm toch? Gewone tabletten, bruistabletten etc. Ik zou het in die hoek zoeken. Wit poeder daarheen meenemen lijkt me niet zo handig ;-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan je zeker meenemen!

Maar ik begrijp je behoedzaamheid wel qua wit poeder in een dergelijk land. Belangrijk is dus dat je kunt aantonen dat het vitamine c is. Informatie van de verpakking cq bijsluiter kan helpen al kan daarmee natuurlijk wat makkelijker gefraudeerd worden. Een schrijven van de apotheek of arts zou ook een mogelijkheid zijn.

In het ergste geval zou men, bij verdenking, toch eerst een test doen en dan blijkt al wel snel dat het gewoon om vitamine c gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Die min ijkt men niet terecht ! In programma's als "Border security" zie je ze vaak bij bij de minste verdenking al een test paraat hebben. Dus ik denk zeker dat Shua gelijk heeft !
(+)