Kan ik mijn witte vitaminepoeder mee op vakantie nemen naar thailand?

Ik slik zo'n 4 gram vitamine C (natrium ascorbaat) per dag en dit wil ik tijdens mijn rondreis in thailand (en terugvlucht vanaf Kuala Lumpur en tussenstop van een paar uur in Dubai) natuurlijk ook doen. Maar ik ben zo bang dat ze mijn poeder voor iets anders aan zien. Wat kan ik het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Via je huisarts/apotheek bestellen en samen met een arts verklaring en in de originele gesloten verpakking mee nemen. Dan is er niets aan de hand.

Er zijn genoeg alternatieven voor vitaline C in poedervorm toch? Gewone tabletten, bruistabletten etc. Ik zou het in die hoek zoeken. Wit poeder daarheen meenemen lijkt me niet zo handig ;-).

Dat kan je zeker meenemen! Maar ik begrijp je behoedzaamheid wel qua wit poeder in een dergelijk land. Belangrijk is dus dat je kunt aantonen dat het vitamine c is. Informatie van de verpakking cq bijsluiter kan helpen al kan daarmee natuurlijk wat makkelijker gefraudeerd worden. Een schrijven van de apotheek of arts zou ook een mogelijkheid zijn. In het ergste geval zou men, bij verdenking, toch eerst een test doen en dan blijkt al wel snel dat het gewoon om vitamine c gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100