Kun je in Barcelona onder waterdieren tegenkomen?

En dan bedoel ik schilpadden,mooie vissen enz.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Niet ver noordelijk van Barcelona is een bekend duikgebied, bij L'Estartit. Dat is tevens een beschermd natuurgebied. Daar is een grote verscheidenheid aan vissen en andere zeedieren te zien, o.a. grote tandbaarzen, barracuda's, inktvissen, te veel om op te noemen. Schildpadden zal je in dit deel van de Middellandse zee niet snel tegenkomen, die zitten meer aan de oostkant (Griekenland, Turkije). In L'Estartit is een behoorlijk aantal duik- en snorkelscholen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja in de dierentuin van Barcelona
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flauw hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo, het is de waarheid!
Uiteraard heb je mooie vissen in zee. Maar schildpadden denk iknjiet. Daar is het water toch te koud voor, maar er zijn ook witte haaien gesignaleerd in de middenlandse zee, dus het opwarmen van de aarde brengt daardoor wel af en toe uitheemse fauna mee. Of ze het meteen overleven is een tweede, maar er zijn zeker mooie vissen te zien in Barcelona. Uiteraard moet je het niet vergelijken met australie, of de carribean en afrika.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al vaker tegengekomen dat witte haaien in de Middellandse zee voor zouden komen door opwarming van de aarde terwijl de witte haai juist de voorkeur geeft aan wat gematigder temperaturen. Kijk maar eens naar de leefgebieden, het zuiden van Afrika (bij de kaap), Zuid-Australië, de westkust van Amerika. Hte is niet helemaal zeker maar men vermoed dat witte haaien zich voortplanten in o.a. de middellandse zee.