Ik wil een travelcard kopen voor een dagtrip in Londen. Kan ik met de 6 zone geldende kaart reizen vanaf Luton airport? Of valt Luton buiten de grens?

Als Luton buiten de grens van de zesde zone valt, koop ik een transferticket voor de trein naar het centrum.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (1)

Luton Airport valt buiten het netwerk van Transport for London (TfL). Dus buiten het gebied waarvoor een travelcard geldig is.

Een enkele reis per trein duurt ongeveer 30-40 minuten en kost rond de 14 GBP.

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen de luchthavens City en Heathrow Airport vallen binnen het gebied van TfL en zijn te bereiken met een travelcard. City Airport valt in zone 3, Heathrow in zone 6.

Luton, Stansted en Gatwick vallen allen buiten het gebied.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je voor een dagtrip naar Londen gaat en je beperkt tot het centrum van de stad kun je het beste een travelcard voor 2 zones kopen. Hier heb je als toerist over het algemeen voldoende aan.

Als je een treinkaartje koopt moet je opletten wat je koopt, een anytime ticket is duurder dan een off-peak. Met anytime mag je op ieder moment in de trein (retour kost GBP 23,60), met een offpeak alleen buiten de spits (kost GBP 14,-)

Indien je wil kun je op Luton ook een gecombineerde travelcard kopen waarmee je met de trein naar Londen kunt en die in Londen geldig is als travelcard voor TfL. Deze kost GBP 32,50 (anytime) of GBP 20,50 (offpeak).