Hoe werkt het als één iemand de reis annuleerd?

Ik zou met een vriendin naar Londen gaan a.s. woensdag. Ze is ziek geworden, en het ziet er naar uit dat ze niet mee kan. We hebben de reis niet geboekt bij een reisorganisatie, maar hebben zelf een losse vlucht en hotel geboekt. Ik zou nu graag alsnog alleen gaan (ben vaker alleen op vakantie geweest). We hebben beide geen annuerings verzekering. Kan ik nu gewoon alleen gaan zonder iets te moeten 'doen'? Moet mijn vriendin per se annuleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt wel luchtvaartbelasting terugvragen: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3233796/2012/03/31/Niet-verzekerd-toch-geld-terug.dhtml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus haar ticket wel annuleren. Denk er aan dat naar Londen de luchtvaarttaxen het grootste gedeelte van je ticketprijs zijn. Op de site van de luchtvaartmaatschappij staat hoe je deze terug kan vorderen

Antwoorden (1)

Nee, je vriendin is niet verplicht te annuleren, het is wel netjes als ze het wel doet, maar misschien voelt ze zich wel beter op de vertrekdatum en kan ze toch mee. Er zijn altijd mensen die op het laatste moment besluiten niet mee te gaan, als de vlucht geannuleerd is, heeft de luchtvaartmaatschappij de mogelijkheid, deze stoel aan iemand anders te verkopen.
Je kunt gewoon alleen gaan, dat is geen enkel probleem in verband met de vlucht. Je hoeft dus niets te doen.

Veel plezier en beterschap voor je vriendin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je bent gewoon je geld kwijt voor de vlucht de kamer moet je toch al betalen als je alleen gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Een 1-persoons kamer is (meestal niet voordeliger, dan een
2-persoons kamer. Zonder annuleringsverzekering krijg je zeker geen geld terug en als je die wel zou hebben, dan krijg je maar een schijntje terug, omdat je zo kort voor de vlucht annuleert.