Aboe Simbel is een archeologisch complex bestaande uit twee enorme stenen Egyptische tempels in het zuiden van Egypte op de westelijke oever van het Nassermeer.

De vallei, die bekend staat als de Nubische Monumenten, loopt van Aboe Simbel tot Philae en staat op de lijst van Werelderfgoed van de UNESCO.

De stad Aboe Simbel met ca. 2500 inwoners is in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://maps.google.nl/maps?ll=22.337214,31.625775&spn=0.005,0.005&t=k&q=Locatie%A0van%A0Aboe%20Simbel@22.337214,31.625775&om=1&z=16&lci=lmc:wikipedia_nl&hl=nl

Het ligt in het zuiden van Egypte, ongeveer 50 kilometer van de grens van Sudan aan de Nijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achter de Abdoel Sambal. haha