Moet ik voor een reis naar Engeland wel of niet een Schengenverklaring hebben?

Goedendag,

Ik gebruik Ritalin voor mijn ADHD en mijn vraag is of ik nu wel of niet een Schengenverklaring moet hebben om naar Engeland te mogen reizen. Ik vraag me dit af omdat Engeland niet in de Schengelanden zit maar volgens een assistente bij de huisarts moet ik toch een Schengenverklaring invullen.

Zo niet, wat moet ik dan invullen?

Met vriendelijke groet,

Sander ten Brinke

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Waar kom je vandaan dan en wat heeft je medicijn gebruik en je ADHD ermee te maken?

Antwoorden (1)

Niet-Schengenlanden

Buiten het Schengengebied voert elk land zijn eigen beleid bij het invoeren van geneesmiddelen voor persoonlijk gebruik. Reist u naar een niet-Schengenland, dan is toestemming nodig van de ambassade of het consulaat van dat land in Nederland. Hiervoor heeft u in ieder geval een (Engelstalige) verklaring van uw arts nodig.

Ik weet dus niet hoeveel tijd je nog hebt maar je zou contact op kunnen nemen met de ambassade. De contactgegevens staan op de site in de 2e bron.