Kan je als je onder de 18 jaar bent, een huisje/bungalow huren?

Dit jaar hebben wij schoolexamen en tussen het eind van het examen en de uitslag willen wij graag met 5 vrienden een weekje weg. We willen dan graag ergens een huisje huren. Het liefst in Nederland. We zijn allemaal 17 jaar. We hebben toestemming van onze ouders en die zouden we dus ook al verantwoordelijke kunnen opstellen alleen onze ouders gaan niet mee natuurlijk ;)
Weet iemand of dit kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
39.8K
Powergen
10 jaar geleden
Helaas is het bij de meeste vanaf 18 jaar en bij sommige zelfs 21 jaar.
Er moet minimaal 1 iemand 18 jaar of ouder zijn. Ik heb precies hetzelfde gehad vorig jaar, gelukkig was ik een maand voor de vakantie 18 geworden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Powergen Dus ook als je de verantwoordelijkheid bij een ouders legt mag het niet? Ook niet in Duitsland of België ofzo?
Powergen
10 jaar geleden
Nop helaas niet. wij hadden zelfs gebeld en er moest echt ten tijden van het verblijf een 18+ persoon bij zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Powergen Hebben jullie toen alleen gekeken bij vakantieparken / campings of ook bij losse huisjes?
Powergen
10 jaar geleden
Alleen vakantieparken, maar denk als je een huisje/stacaravan op een camping wilt reserveren dat er dezelfde regels gelden.
Waarschijnlijk zijn er wel ergens campings die hier wat soepeler in zijn.. wens ik je succes met zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! En bedankt voor de snelle reactie(s)!
Powergen
10 jaar geleden
Anders moet je misschien een vriend van een vriend die wel 18+ is meenemen, is misschien wel weer een persoon bij wat ook weer meer geld kost maar kan er wel voor zorgen dat je makkelijker ergens komt.

Het beste antwoord

Vaak staat er op een site van bungalowverhuurders:
- Groepen jongeren kunnen alleen op aanvraag in het bungalowpark verblijven.
Dat wil dus zeggen dat het niet onmogelijk is.
Je zult dus even moeten zoeken en bellen om te vragen of het kan.
Maar veel van die parken zijn bang voor overlast.
Kijk maar eens naar de antwoorden en suggesties bij deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vakantie-reizen/overig/boete-straf-minderjarigen-huisje-huren.155161

Je kan ook denken aan huurtenten op een jongerencamping.
Zij adverteren zelfs dat je er alcohol mag drinken en ze hebben tenten voor groepen.
http://www.campingappelhof.nl/

Deze is ook voor jongeren:
http://www.x-travel.nl/nederland