Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke maanden is er kans op de grote bosbranden in Indonesië?

Wanneer we naar Indonesië gaan willen we niet in de zware rooklucht en luchtvervuiling komen te zitten. We maken een cruise van van Singapore richting Java en Bali en op zee stinkt het natuurlijk even hard als op het land, de hele regio raakt vergiftigd. Daarom willen we graag weten wanneer de branden worden aangestoken en hoelang het ongeveer duurt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De keren dat ik er ben geweest heb ik daar niet veel van gemerkt. Is misschien ook afhankelijk waar je gaat. Luchtvervuiling is er sowieso veel in Indonesië, vooral van al het verkeer, maar ook omdat ze alles niet zo nauw nemen. (Bij ons hotel tijdens lunch met zware ongediertebestrijdingsmiddelen gaan lopen spuiten enkele meters van je tafeltje).
Het lijkt mij overigens dat de bosbranden het minst zullen zijn in de regentijd. Dan is de grond waarschijnlijk het meest vruchtbaar, voor verbouwing. En het minste last van moessons. Volgens wikipedia vinden de bosbranden vooral plaats in West-Indonesië, ik denk dat daarmee vooral Sumatra en Borneo mee worden bedoeld. Dus als je van Singapore naar Java over water reist zou je daar mogelijk last van kunnen hebben met een ongunstige wind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding