Wat is het populairste vakantieland onder Nederlanders?

Komt voort uit een discussie waarbij de ene partij denkt dat het Frankrijk is en de ander denkt dat het Spanje is, echt bewijs hebben we niet kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Nederlanders brachten 30 miljoen nachten door in Frankrijk en besteedden 1,2 miljard euro tijdens hun verblijf.
Duitsland is meer in trek voor stedentrips en korte vakanties. Dat verklaart het veel lagere aantal overnachtingen (17,3 miljoen) en de aanzienlijk lagere uitgaven (0,8 miljard euro) in vergelijking met Frankrijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.nu.nl/algemeen/1326081/duitsland-populairste-vakantieland.html
Lees het hele artikel.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nederlanders gaan steeds vaker op vakantie naar de Duitse kust. De Oost- en Noord-Friese waddeneilanden worden ook steeds populairder, dat blijkt uit cijfers van de verkeersbureaus van de deelstaten Niedersachsen en Schleswig Holstein.

Duitsland als geheel geldt al jarenlang als populairste vakantieland onder Nederlanders. Het aantal overnachtingen stijgt jaarlijks, aldus de toeristische organisaties in Duitsland.

Toegevoegd na 19 uur:
Vers van de pers:Voor 1,8 miljoen Nederlanders begint vrijdag 20 december de kerstvakantie. De helft blijft in eigen land, heeft de verkeersdienst becijferd. Duitsland is de belangrijkste buitenlandse bestemming, gevolgd door België en Frankrijk.
fremar
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Goed antwoord! Duitsland is het populairste vakantieland.