Welke backpack is geschikt voor een kleine jongeman van 1,67 m en 65 kg?

Hallo,
Ik wil graag gaan backpacken in december. Waar ik heen ga is het op zijn koudst 5 graden en op zijn warmst 15 graden (in hartje winter). Het is daar vrij zonnig (min. 4 a 5 uurtjes zon per dag).

Ik wil in mijn backpack minimaal een (1 of 2 persoons)tentje en slaapzak meenemen. Ik ga aan het strand (of bos bij het strand) overnachten. Ik wil het minimaal een week kunnen volhouden (met de spullen in me backpack) behalve eten (dat kan ik wel regelen in de buurt). Maar wat ‘noodrantsoenen’ zijn wel handig, voor het geval dat ...

Gezien volume van backpacks worden uitgedrukt in aantal liters, vraag ik me het volgende af: Hoeveel liter backpack is geschikt voor mij? En moet ik nog rekening houden met de afmeting daarvan? Ik heb op internet gezocht dat tussen 50 en 60 liter voor mij geschikt is. Maar hoeveel gewicht is dit gemiddeld dan als hij gevuld is? 10 a 15 kilo? Is dit gewicht voldoende om het een week uit te houden zonder andere middelen (behalve eten)? En is een ‘vrouwenversie’ backpack voor mij meer geschikt? (Omdat zij ook kleinere bouw hebben).

Verder, van de ‘ervaren’ backpackers wil ik graag weten wat onmisbaar is: Wat ze vaak gebruikten OF niet meegenomen hadden maar wel misten. Zoals bijv. een zaklantaarn, zakmes, noodrantsoenen (candybars?), water, matrasje, touw, opwindbare of solar-gsmlader, pepperspray (tegen evt. dieven?), aansteker, thermo-kleding, etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
anneliez
10 jaar geleden
Ga eens naar een goede outdoor-sportwinkel, n laat je daar adviseren over de backpack
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal met Anneliez eens. Een Back Pack moet je voelen en niet op internet kopen. En bezuinig er niet op want je koopt hem voor jaren. Mijn Lowe Alpine backpack is al 25 jaar oud, veel gebruikt en nog steeds in perfecte staat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ongeveer dezelfde maten als dat jij hebt en mijn backpack is 70 liter

Het beste antwoord

Het is onmogelijk om zo aan te geven welke backpack je nodig hebt, maar je stelt wel de juiste vragen.
Je lengte en ook je bouw zijn belangrijk voor het vinden van de juiste backpack. Bij het ene model is het ruggedeelte korter dan de andere of is hij breder. Er valt vaak wel veel in te stellen, maar de basics moeten passen. Een vrouwenmodel is over het algemeen kleiner qua basics, misschien is dit inderdaad iets voor jou.
Ook is het model belangrijk, je hebt de zogenaamde koffermodellen (deze hebben een rits over de zijkant en gaan open als een koffer), stouwmodellen (alles gaat er aan de bovenkant in) en nog vele andere. Je kunt de inhoud qua liters niet zomaar omrekenen naar kg, want het ligt eraan waarmee je hem volstouwt.
Maar hoe dan ook, je zult hem toch moeten passen. Ik heb zelf mijn backpack bij Bever gehaald, die hebben veel ervaring hiermee en een uitgebreide collectie, zodat je er veel kunt passen en ze kunnen je advies geven welke tas geschikt is voor jouw soort vakantie. En ook wat je minimaal mee zou moeten nemen.

Zaken die ik onmisbaar voor een (backpack)vakantie vind zijn: zakmes, zaklamp (eventueel op zonne-energie), anti-muskietenspullen (zoals Deet of een klamboe), EHBO-tasje, meuslireep, instantnoodles (voor als ik geen zin heb om moeilijk te doen, gewoon heet water erbij en wachten), kopie van je paspoort en belangrijke papieren (eventueel ook op USB-stickje), oordopjes en een goede reisgids. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van waar je heen gaat en wat je gaat doen. Ik heb 2 bronnen bijgevoegd met een checklist.