Kun je in de Eifel makkelijk fietsen ?

ik zie wel routes voor mountainbike, maar geen gewone fietspaden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Er zijn in de Eifel veel fietspaden op voormalige spoortracés. Dwars door de natuur en zonder noemenswaardige hellingen. Fietspaden met zeer geringe stijgingen zijn er voor de hele familie. Dit zijn gezinsvriendelijke routes op voornamelijk speciaal voor gezinnen ontworpen fietspaden, fietspaden op voormalige spoortracés en fietspaden langs rivieren.

Fietspaden langs rivieren: http://www.eifel.info/fietspaden-langs-rivieren.htm

Ook uitstekend voor gezinnen (met geringe helling en daling) is het Vulkaanpark-fietspad van 31 kilometer: Van Mayen, het centrum van de vulkanische Oosteifel, langs Mendig met indrukwekkende rotsen tot Andernach met een geyser-infocenter.

Nauwelijks stijgend is het Maren-Moezel-fietspad – 58 kilometer. Een deel van dit fietspad wordt gekenmerkt als kinderfietspad. De fietsroute loopt op een voormalige spoortracé, is geasfalteerd en heeft een stijging van maximaal 2,5 procent.

Het kinderfietspad loopt langs de gezinsvriendelijke gedeeltes van het Maren-Moezel-fietspad en het Kylldalfietspad. Het fietspad kent vrijwel geen klimpartijen en is dus vooral geschikt voor ongeoefende fietsers en gezinnen.
http://www.eifel.info/gezinsvriendelijke-fietspaden.htm

Uitvoerige informatie over de fietspaden in de Eifel is te vinden in het jaarlijks verschijnende `Fietsmagazine Eifel´.
10 jaar geleden
De Eifel is een fietsersparadijs . Wij logeerden reeds vele malen in www.hotelpappelhof.de in Weidenbach langs de N257. Dit is een omgebouwde hoeve en in hun schuur kan je uw fietsen kwijt (Gratis)Dit hotel is zeer gekend bij fietsers en motards

Toegevoegd na 2 minuten:
De juiste link is www.hotel-pappelhof.de