hoe Zijn de regels en en weten en strafen. in Turkije alls je zomaar. skiekum foto's van mensen maakt zonder toestemming?

Ze hebben daar dus de dood straf nog en zo in dat land Turkije

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Check je bronnen. De doodstraf is in 2002 in Turkije afgeschaft. http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Europa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kom er niet vandaan en ben er nog nooit geweest, maar ik geloof dat(weet het bijna zeker) ze dat niet doen om zo'n reden. Dat zou toch absurd zijn! Toen in Nederland de doodstraf nog ingevoerd was werd die ook alleen maar bij zeer zware misdrijven uitgevoerd. Zeker niet bij het maken van een foto van iemand. Ik denk ook dat Turkije niet zomaar een buitenlander zou mogen vermoorden, al was het voor een zwaarder misdrijf. Mij lijkt dat er uitleververdragen daarover zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Dat land Turkije".............is over het algemeen een heel modern land hoor.

Antwoorden (1)

Hoe de regels zijn weet ik niet, maar ik heb duizenden foto's gemaakt in Turkije. Ook van mensen die niet wisten dat ze op de foto gingen. Of je dat stiekem moet noemen?
Wat je in geen enkel land mag is militaire installaties en objecten van strategisch belang fotograferen. Dus vliegvelden etc. Verder zou ik in het buitenland ook niet gauw rellen fotograferen waar politiegeweld bij is. Turkije kent geen doodstraf en je draait er voor het nemen van een foto niet zo maar de cel in hoor. Zoals in een reactie gezegd: Turkije is een modern land.

Toegevoegd na 5 minuten:
Foto gemaakt in Istanbul. Zonder het eerst te vragen, maar later wel een afdrukje naar het waterpijpcafé gebracht.