Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik emigreren naar australie en blijven werken voor een nederlands bedrijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zeker, hangt ervan af wat de werkzaamheden zijn en wat de afspraken zijn. Als er een vestiging in Australië is gaat het zeker. Anders moet je op afstand werken kunnen door b.v. in te loggen. Ik ken iemand die vanuit Z.O.-Azië voor zijn werkgever in Nederland werkt. Maar dat wordt door het tijdverschil wel moeilijk. In de nacht worden back-ups gemaakt en kun je niet werken. Ook er is geen systeembeheerder die je iets kunt vragen. En je kunt maar een paar uur met je collega's overleggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet idd op afstand inloggen en mijn werkgever vindt het geen probleem. Ik weet alleen niet hoe dit belasting technisch gaat en of je wel wordt toegelaten in Australië en of ik mijn zoontje daar Nasr school kan sturen. Een collega van mij werkt vanuit Turkije maar is zelf ook Turks. Ik ben Nederlands en heb verder geen banden met Australië, ik wil alleen mijn droom waar maken.
Het probleem van geen toegang tot Australië is veelal omdat mensen op een toeristenvisum binnen komen en dan ter plekke [zwart] willen werken en daarmee een werkplaats van een Australiër inpikken. Dit is strafbaar en dat doe/wil jij niet, sterker je brengt je eigen werk mee en komt het verdiende geld daar uitgeven. Dus een ander uitgangspunt.

Wat ik zou doen is bij de Ambassade informeren, heb online gekeken zie link, vragen wat jouw actie moet zijn.

http://www.immi.gov.au/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding