Wat verwacht ik van mijn reisverzekeraar?

Het is in andere landen normaal om bijvoorbeeld de verzekeraar op te bellen, omdat je iets wilt laten vertalen, of omdat je een vraag hebt. De verzekeraar boekt er desgevraagd ook accommodaties. Er wordt veel gebruik gemaakt van de optie om je te verzekeren tegen calamiteiten die zich tijdens afwezigheid op het thuisadres kunnen voordoen. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld een lekkage, een inbraak of een probleem met de elektriciteit. In Polen kan je je wintersportvakantie zelfs al verzekeren tegen slecht weer.

www.topreisverzekeringvergelijken.nl

Ik weet niet of ik ook dergelijke extra verzekeringen af moet sluiten als ik op reis ga?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is nu precies je vraag? Je eerste vraag lijkt niet op je laatste. Je moet dat verzekeren wat je niet zelf kunt dragen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt beter van tevoren bedenken wat je gaat doen bij slecht weer, dan lijkt het altijd mee te vallen. Je krijgt toch nooit de hele vakantie vergoed. Bij wintersport kun je het doen in geval je niet kunt skieën maar als je zo onzeker bent heb je het verkeerde gebied uitgekozen of de verkeerde tijd van het jaar. Reken er maar op dat verzekeraars er altijd op vooruit gaan en jij over het algemeen niet. Bijv een annuleringsverzekering is 5% dan betekent dat minder dan 1 op de 20 mensen daar ooit aanspraak op maakt. Wij hebben al twee keer geluk gehad in deze dus je kunt het overwegen maar zo is het met alle verzekeringen die niet hoeven. De verzekeraar berekend hoeveel mensen daar aanspraak op maken en dan gaan ze aan de goede kant zitten. Altijd winst.

Het beste antwoord

lekkage en inbraak kan ook gebeuren als je thuis bent dus daarvoor is een opstal en inboedelverzekering. Heeft niets met reisverzekering te maken.
Reisverzekering is echt voor dingen die op je reis kunnen gebeuren, zoals vervangend vervoer of accommodatie. (dat laatste niet als je vindt dat de accommodatie eigenlijk niet leuk gelegen is) En ja er zijn verzekeraars die je gewoon zeggen dat sommige dingen niet nodig zijn, maar er zijn er ook die een slaatje uit je willen slaan, en je voor alles willen verzekeren. Bedenk dus goed wat jij belangrijk vindt, en kijk wat je nodig hebt.
Heb je een internationale pechhulp hoef je je niet extra te verzekeren voor vervangend vervoer, om maar iets te noemen