Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik lege blikjes drinken meenemen in het vliegtuig?

Ik ben in Amerika, en mijn dochter spaart lege blikken Arizona Tea. Nu hebben ze hier veel goedkopere en andere soorten Arizona Tea. Zou ik de lege blikje mee naar huis (nederland, schiphol) mogen nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
7.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom stuur je ze niet gewoon ff met de Post, of met UPS?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor. Dat mag. Lege blikken is geen enkel probleem. En volle blikken mag ook maar dan alleen in je koffer en niet als handbagage.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet, wat voor reden zou er zijn om dit niet toe te staan? Geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wou even zekerheid hebben! Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan :))
je mag geen scherpe voorwerpen of vloeistoffen, met een volume groter dan 20 ml meenemen in het vliegtuig.
uitzonderingen hierop zijn drank die in de see/buy/fly gekocht zijn, maar die zijn ook aan een maximum onderhevig, moeten dicht zijn, en moeten apart aan de douane ambtenaar 'aangeboden' worden. (voor controle dus)

bovendien moeten ook de 20 ml vloeistoffen in een doorzichtig zakje aangeboden worden.

glazen flessen (ook leeg) mogen NIET in de handbagage,omdat die kapot geslagen kunnen worden en de scherpe glasscherven als een wapen gebruikt kunnen worden.

een blikje kan niet (zonder gereedschap) kapot gemaakt / en tot een potentieel wapen gemaakt worden.

maar om er heel zeker van te zijn dat ze je blikje niet afpakken bij de handbagage check kun je die misschien toch beter in je koffer meenemen. verpakt in een stevige loopschoen tegen het indeuken.

Mijn man en ik nemen vaak een afsluitbaar plastic bakje mee van thuis, (soort curverbakje) voor breekbare souvenirs. Bij voorkeur vervoer ik die in mijn handbagage, maar als dat niet gaat, kun je met zo’n plastic bakje de deuken en klappen die een koffer ondergaat , ondervangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
en als je NOG zekerder wilt zijn, stel je deze vraag op:
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OverSchiphol/Contact1/Contact.htm

dan kom je op een contact formulier dat je kunt invullen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding