Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een wahl baardtrimmer meenemen als handbagage in vliegtuig? (ryanair)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, ook dat mag niet in je handbagage, er zit een snijkant aan, dat is de reden.
Gewoon in je koffer doen dus.
Fijne vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat nergens vermeld dat baardtrimmers als specifiek object niet zijn toegestaan als handbagage, maar wanneer je kijkt bij de algemene voorwaarden met betrekking tot bagage wordt het ook niet echt duidelijk.

Op de website van Ryanair, bij 'Terms and conditions' zou ik de voorwaarden van artikel 8 even doorlezen. Bij artikel 8.10.1.2 is te vinden dat voorwerpen met een scherpe vorm die verwondingen zou kunnen veroorzaken verboden zijn. Verder is te vinden dat voorwerpen die ernstige schade toe kunnen brengen en als 'ongewoon' worden gezien als handbagage mogen worden geweigerd. Ook is het belangrijk om scherpe objecten goed te verpakken, zodat ze geen verwondingen kunnen veroorzaken bij andere mensen, waaronder ook de luchthavenmedewerkers.

Verder bestaat er een lijst van voorwerpen waarbij is aangegeven of je ze ook als handbagage mag hebben, alleen als ruimbagage of zelfs helemaal niet. Een baardtrimmer wordt hierbij niet specifiek genoemd.

Als u de baardtrimmer onderweg niet nodig denkt te hebben zou ik hem gewoon bij uw ruimbagage doen, dan weet u zeker dat u niet voor ongewenste verrassingen zal komen te staan. Ik ben er vrij zeker van dat een baardtrimmer wel is toegestaan als handbagage, maar voor alle zekerheid zou u contact kunnen opnemen met de luchthaven of luchtvaartmaatschappij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding