wat is een goede reisverzekering voor als je een jaar weg gaat ?

Ik ga over 4 maanden voor een jaar naar het buitenland. Nou wilde ik een reisverzekering afsluiten bij de OHRA omdat die het goedkoopst schijnt te zijn. Nou accepteren zij mij om bepaalde redenen niet dus ben ik verder gaan zoeken. Ik heb globetrotter en oom gevonden alleen zijn die erg duur. Veel andere die ik heb geprobeerd kunnen niet langer dan 180 dagen. Weet iemand wel een goede die niet al te duur is ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
tinus1969
9 jaar geleden
Met of zonder medische zorg?
Je bent waarschijnlijk niet meer in NL verzekerd van medische zorg, en sowieso geldt die dekking niet buiten de EU. ga je naar één buitenland of rondreizen?

Antwoorden (2)

Via Joho kun je diverse verzekeringen afsluiten voor lang verblijf in het buitenland. Deze zijn onderverdeeld naar waarom je naar het buitenland gaat, stage, werken, vrijwilligerswerk, vakantie? Ze geven steeds een paar opties. Ik zag dat voor een werelddekking basis je moet denken aan min. 30 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Behalve aan je reisverzekering moet je ook denken aan je sociale premie (AOW, ANW). Voor elk jaar dat je niet in Nederland woont, word je later 2% gekort. Neem contact op met de SVB om alles hierover te horen. Vergeet ook niet je uit te schrijven bij de gemeente (dat moet als je langer dan 8 maanden niet in Nederland woont) en vergeet niet je abonnementen (tijdschriften, clubs/verenigingen, telefoon) te veranderen, op te zeggen of op te schorten.