Wat kost eenTransfer van vliegveld naar hotel in Barcelona?

Wij gaan volgende week naar Barcelona, en wat is de beste manier om naar ons hotel te komen?
Met de Taxi? Zo ja wat zijn precies de tarieven? Wij moeten van Barcelona airport naar Lope de Vega 4

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Taxi is relatief duur.
De goedkoopste manier is met de trein. Vanaf het vliegveld kan je met de trein/metro direct naar de stad (placa de Catalunya).
Je kan ook met de bus: Aerobus. Deze gaat meerdere keren per uur en gaat met een paar tussenstops ook naar het Placa de Catalunya. Retour kost €9,95

http://www.barcelona-tourist-guide.com/nl/luchthaven/vervoer/vliegveld-barcelona-aerobus.html

http://www.aerobusbcn.com/index.php/en.html

Met de BarcelonaCard kan je vervolgens vrij reizen van/naar je hotel.
Utrecht
10 jaar geleden
Een transfer vanaf het vliegveld zal met de taxi ongeveer €20 a25 kostten (toandfromtheairport).

Google maps gaf een mooie route met het ov.

Neem bus 46 naar Plaza Espanya. (Neem niet de veel duurdere Airportbus!!)

Pl. Espanya - Loop naar Espanya
Ongeveer 1 min. (7 min. voor een overstap)

MetroL1 -Metro naar Fondo
11:26 - 11:32 (5 min., 5 haltes/station Urquinaona Loop naar Urquinaona
Ongeveer 3 min. (8 min. voor een overstap)

MetroL4- Metro naar La Pau
11:40 - 11:49 (9 min., 6 haltes/station Poblenou

Loop naar Lope de Vega, 4, 08005 Barcelona, Spanje Ongeveer 9 min. (750 m)

Dit kost ongeveer een uur de tijd en is nog geen €5 per persoon.
Koop voor de metro gelijk een 10 rittenkaart voor de metro. Deze kost de helft van een enkeltje en zal je gezien je hotel locatie zeker opmaken

Toegevoegd na 2 minuten:
Vul bij de A in Google maps Airport Barcelona in. Daarna zoeken op de busfunctie

Toegevoegd na 14 minuten:
Je kan via een link op To And From The Airport ook een georganiseerde transfer boeken. Is waarschijnlijk de makkelijkste optie en scheelt slepen met bagage (zag prijzen tussen de €16 en €20)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lees dat ik het fout heb gedaan. Taxi naar Placa Espagna is €20 Daarna nog kosten er bij verder de stad in. Wordt dus een duur ritje