Kan je een auto huren op de Azoren als je 21 jaar bent?

Wij vertrekken binnenkort naar het eiland Sao Miguel en willen daar graag met een auto rondrijden aangezien het openbaar vervoer niet zoals hier is. Het probleem is dat de oudste 21 jaar is. We wilden graag onze auto op voorhand boeken omdat je dan goedkoper uit bent. Als we het via onze reisorganisatie (Arke) proberen, moeten we minimaal 25 jaar zijn. Weet iemand waar het wel kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Het bezit van een autorijbewijs is vermoedelijk wel noodzakelijk. Je noemt alleen een leeftijd, maar die is niet onlosmakelijk verbonden aan dat bezit...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij logisch dat je een rijbewijs hebt als je een auto wilt huren. Mijn rijbewijs heb ik gewoon sinds mijn 18e, maar als je een auto wilt huren, staat op de meeste sites dat je min. 25 jaar moet zijn. Daarom vroeg ik mij af of het ergens ook mogelijk is om een auto te huren als je 21 bent. (er zal waarschijnlijk wel een toeslag aan verbonden zijn, maar tot zover heb ik het niet kunnen vinden.)
corzijlstra
10 jaar geleden
Je kunt je goedkoop door een taxi laten rondrijden. Een voorbeeld. In augustus 2000 kwam ik via een binnen Azorische vlucht op het mooie eiland Graciosa aan. Ik had van te voren een pension geregeld. Niet geregeld had ik een taxi. Maar bij het vliegveld stond een heel aardige taxichauffeur klaar, die heel goed Engels sprak. Hij heeft ook in Canada gewoond. Hij reed mij naar het pension. We maakten gelijk een afspraak over een eilandrondrit voor de volgende dag. Die rondrit duurde ongeveer 3 uur en die kostte mij slechts, in Nederlands geld omgerekend, ca 30 gulden. Let wel, in guldens en niet in euro's. Hij fungeerde ook als boeiend verteller over Graciosa.
Veel mensen op de Azoren spreken Engels. Veel Azorianen zijn naar de,USA en Canada geëmigreerd. Zij bezoeken ook wel eens de Azoren. Verder is of was op het eiland Terceira een Amerikaanse militaire basis.
Ikzelf ben 4 keer in mijn uppie op de Azoren geweest. Ik was er aangewezen op het openbaar vervoer Op Sao Miguel zijn wel bussen, maar op vele andere eilanden niet of nauwelijks. Ik heb vaak in taxi's gezeten en eilandrondritten gemaakt. Zelfs voor mij alleen niet duur. Met meer personen in een taxi is het nog goedkoper per persoon. Het kan zijn, dat de taxiprijzen inmiddel zijn gestegen.

Antwoorden (1)

Ja, er zijn bedrijven waar je al een auto mag huren vanaf de leeftijd van 20. Enige voorwaarde die daar dan nog aan gesteld wordt is dat de persoon die hem huurt minimaal 1 jaar in het bezit is van een rijbewijs.

Er kan trouwens ook verschil in minimum-leeftijd zijn per soort auto die je huurt. Zo gaan via Rental Cars de Twingo en de Fiesta wel mee met een bestuurder van 21, maar voor de Panda moet je minimaal 23 zijn.

"Leeftijd bestuurder en voorwaarden
De minimum benodigde leeftijd van de bestuurder is 20 .
Jonge bestuurders tussen 20 en 22 inclusief betalen €2.55 per dag tot een maximum van €25.45 per huur.
Alle bestuurders moeten in bezit zijn van hun rijbewijs voor een minimum periode van 1 jaar. "

http://www.rentalcars.com/