Het kan formeel wel in Zweden. Het is een officieel, wettelijk geaccepteerd betaalmiddel.
Zweden staat ook afgebeeld op de Euromunten.
Maar toen ik daar een paar jaar geleden per ongeluk van uitging, ontstond er in elke supermarkt paniek, en werden de kronen omgerekend naar Euri, en de Eurobiljetten wel geaccepteerd, maar het wisselgeld kwam in kronen terug.
Hoop gedoe, ik ben maar gewoon kronen gaan tappen.
Dus: nee, kronen meenemen/tappen naar/in Zweden en Noorwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee sorry daar zou je het toch echt moeten doen met een zak vol kronen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die zijn geen lid van de Eurozone en je kunt er dan ook niet met Euro's betalen. Wel gewoon met je pinpas, trouwens! Hieronder een link naar informatie over de landen van de Eurozone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Je kan er bijna overal wel mee betalen, maar je krijgt er wel kronen als wisselgeld, en de koers is niet voordelig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je overal met euro's kunt betalen.
Maar neem er wel genoeg mee, want Zweden is duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak kan dat wel. maar het is voordeliger om gewoon met Zweeds of Noors geld te betalen. ander voordeel is dat je dan niet steeds door hebt hoe duur Scandinavie is :) ondanks de prijzen is een vakantie er zeker aan te raden. veel plezier !