Hoeveel geld moet ik bijbetalen als ik pas op de airport incheck?

Ik krijg net een mail van vliegtickets.nl dat ik het beste vooraf online kan inchecken omdat ik dan een hoop gedoe op de airport vermijd, en zodat ik bijkomende kosten van de luchtvaartmaatschappij kan voorkomen. Hoeveel extra geld moet ik neerleggen als ik pas op de airport incheck en dus niet 24u van tevoren thuis? Ik heb namelijk geen printer. British Airways en Air Canada gaat het om.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
paulus811
10 jaar geleden
Bij de meeste maatschappijen kun je een boarding pass naar je telefoon laten sturen. Je krijgt dan een qr code, zo'n blokje met puntjes, toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Extra kosten voor inchecken zijn er volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip paulus. Zo'n QR code zou echt ideaal zijn!

Het beste antwoord

Bij sommige maatschappijen moet je wel bij betalen (meestal kleine maatschappijen als WIZZ Air, JET2BE, Ryanair etc.) maar bij British Airways moet het toch wel mogelijk zijn om via de balie in te checken. Op de online-check in site van Air Canada staat dat je ook online in kan checken en dan je ticket op de luchthaven zelf uit kan printen. Maar het is beter om even contact op te nemen met beide maatschappijen/de luchthaven.

British: 023-3469559
Air Canada: 020-405 52 50

Veel succes en een fijne reis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op de luchthaven pas inchecken ipv van tevoren online levert geen extra kosten op. Het is wel natuurlijk wel makkelijker ( voor jou en de luchtvaartmaatschappij)en je hebt meer keuze uit stoelen, als je een speciale voorkeur hebt ( raam, gangpad of dicht bij nooduitgang). Maar als je geen printer hebt, dan gaat het idd niet lukken. Je hoeft dan echter niet bij te betalen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nooit van gehoort bij te moeten betalen bij het incheken ? Ja alleen als je bagage zwaarder is dan toegestaan per persoon en het gewicht mag volgens mij iets van 25 kilo zijn is t meer ja dan moet je bijbetalen
In principe dien je noch bij British Airways noch bij Air Canada extra betalen als niet online hebt ingecheckt. Dat soort betaalformules vind je vooral bij low cost maatschappijen.

Ik weet niet hoe het er in Schiphol aan toegaat maar in de luchthaven van Brussel/Zaventem staan er terminals waar je je tickets kan printen voor vertrek.
Volgens de gegevens van British Airways kan je tot uiterlijk 3 uur voor vertrek je tickets printen dus ik zou zeggen, bekijk de situatie als je op de luchthaven komt en kies voor de formule die jou het minst stress bezorgd ;-)

Succes en fijne reis gewenst!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan in ieder geval wel mobiel inchecken bij BA. Dan komt je boarding pass op je mobiel (zie de instructie op hun site). Ik neem aan dat je Air Canada vlucht een codeshare vlucht is? Dan kan je waarschijnlijk gelijk beide vluchten inchecken op de site van BA. Ook bij Air Canada bieden ze de mobiele incheck als mogelijkheid. Succes