Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werkt mijn finse coronacertificaat in Amerika?

Ik heb de derde boosterprik in Finland gehaald en nu ben ik niet zeker of mijn certificaat goedgekeurd zal worden in Amerika. Iemand die hier meer kennis over heeft en mij kan helpen?

een jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Een bewijs van vaccinatie moet een papieren of digitaal document zijn dat is uitgegeven door een officiële bron en moet de naam en geboortedatum van de reiziger bevatten, evenals het vaccinproduct en de datum(s) van toediening voor alle doses die de reiziger heeft ontvangen.
De CDC heeft bepaald dat voor reisdoeleinden naar de Verenigde Staten de door de FDA goedgekeurde of geautoriseerde vaccins en door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voor noodgevallen goedgekeurde (EUL)vaccins zullen omvatten.
Op dit moment moeten alle vliegtuigpassagiers van 2 jaar of ouder, ongeacht hun staatsburgerschap of vaccinatiestatus, bovendien een negatief resultaat van een COVID-19-virustest of documentatie van herstel van COVID-19 laten zien voordat ze aan boord gaan van een vlucht naar de Verenigde Staten.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding