wat is een 'normale' koffer?

Deze zomer ga ik voor het eerst op vakantie met het vliegtuig en heb ik een koffer nodig. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet en in verschillende winkels maar er is zoveel keus! Eindeloos veel verschillende maten, kleuren, merken enz. Om ergens te beginnen zou ik graag willen weten wat nou een beetje een normale maat voor een koffer is als je een paar weken op vakantie gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen, de een neemt veel mee, de ander weinig. Het ligt ook aan je reis, moet je lange broeken en shirts of truien meenemen met lange mouwen, kun je daar wassen, neem je veel schoenen mee? Leg alles wat je mee wil nemen eens op je bed, dan het volume bekijken, dan kun je inschatten welke koffer bij jou past. Weeg na het inpakken je koffer, zodat je zeker weet dat hij niet te zwaar is. Iedere koffer die in de winkel te koop is, is normaal, de extreme maten gaan meestal op bestelling.
Probeer niet te veel mee te nemen en neem zo'n flesje of tube wasmiddel voor op reis mee, vergeet dan ook een waslijntje en knijpers niet, dan kun je daar je kleding wassen. Trek op een zomervakantie je lange broek en vest aan onderweg, dan hoeft dat niet in je koffer en heb je toch iets warms bij je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Dat ga ik zeker eens proberen. Ik ga naar noordspanje dus ik neem vooral zomerkleding mee. Normaal heb ik een reistas met kleding.Heeft iemand dan nog een tip?

Andere antwoorden (1)

Dit ligt eraan hoeveel je mee neemt. Ik ga ook dit jaar op vakantie met het vliegtuig, vaak mag je rond de 20 kilo aan ruimbagage meenemen.

Koffers met wieltjes en een uitschuifbaar handvat zijn altijd goed.

Een voorbeeldje:
http://www.vd.nl/koffers/koffers/harde-koffers/delsey/good-start-63-cm/g20948299.html?fhquery=sitetype%3Dweb%26fh_secondid%3Dg20948299%26fh_lister_pos%3D15%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bcatalog01_koffers%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_koffers_koffers_koffers%257d%26fh_refview%3Dlister&from=overview

Pas bij deze koffers wel op dat hij niet té groot is. Er past ongelofelijk veel in.

Succes