In welke leuke, met de trein/metro bereikbare wijk van Parijs (bij voorkeur dicht bij Eiffeltoren) kun je goed een nachtje overnachten?

Samen met mijn moeder wil ik in september voor 1 nachtje naar Parijs. We zouden graag bij een leuke bezienswaardigheid en/of stad willen zitten, natuurlijk voor niet al te veel geld. We willen met de trein/metro reizen, dus graag een hotel wat gelegen is bij het OV. Wie heeft er goede tips voor goedkope en goed gelegen hotels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

De omgeving van de Eifeltoren is niet echt goedkoop. Waarschijnlijk is de beste oplossing vlakbij Gare du Nord. Daar zijn veel budget hotels en je zit bij het treinstation waar de Thalys aankomt. Er rijden vanaf daar meerdere metrolijnen. De Jong Intra tours heeft leuke arrangementjes met de trein voor Parijs.

Vind je bij De Jong niks van je gading dan kan je een los ticket kopen bij NS Highspeed en een hotelletje op Booking.com
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb met school in de wijk "Montmartre" gezeten. Dit is op loopafstand van het centrum van Parijs. Het was niet het meest luxe waar ik ooit ben geweest maar het was wel erg dichtbij het centrum en dus ook mogelijkheid om weg te gaan uit het centrum. (Metro/tram e.d.) Ook ligt deze wijk dicht bij de Sacre Coeur! Wat natuurlijk ook een prachtige bezienswaardigheid is. Je moet er natuurlijk wel van houden als je van veel luxe houd zou ik niet in die wijk op vakantie gaan. De hotels in die wijk zijn vaak nogal "simpel". Geen 5 sterren hotel, maar gewoon een leuk klein hotelletje voor mensen die eigenlijk veel weg zijn van het hotel. (Vind ik althans, iedereen heeft natuurlijk een andere mening)

Succes met het vinden van een leuke plek!