Hoeveel kost het in totaal om te werken in Afrika?

Ik zou graag voor een half jaar ongeveer vrijwilligerswerk te doen in Zuid-Afrika. Werken met leeuwen, tijgers, apen, neushoorns etc etc.. Maar hoeveel kost dit nou in totaal ongeveer? Dan met alles erbij zegmaar; de reis, het verblijf, accomodatie etc. Thanks!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Er zijn in NLD diverse organisaties die vrijwilligerswerk in Afrika aanbieden en regelen. Bijvoorbeeld Vrijwilligerswerk, onderdeel van Travel Active. In Afrika biedt Travel Active vrijwilligerswerkprogramma's aan in: Zambia, Ghana, Benin, Kenia, Tanzania en Zuid-Afrika. In Namibië, Zimbabwe en Mauritius worden ook worden ook Wildlife en eco-projecten aangeboden. De kosten verschillen per programma. Vaak zijn maaltijden en accommodatie inbegrepen maar het kan ook zijn dat je je gastgezin een maandelijks bedrag betaald. Je moet in ieder geval rekening houden met de volgende bijkomende kosten: kosten voor de vlucht ( retour Schiphol- Nairobi, KLM, ongeveer € 850, afhankelijk van seizoen) ; eventuele visumkosten; vaccinatiekosten en de kosten voor de reisverzekering. Succes en veel plezier bij het uitzoeken en natuurlijk het vrijwilligerswerk.