Via Roompot weekendje Bad Bentheim. Wie weet nog leuke plaatsjes/of dingen te doen in de buurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

geweldig leuke plek BB, het kasteel; bijvoorbeeld, superleuk met schaapjes om het hooggeegen kasteel uitgehouwen in de rots.

Toegevoegd na 47 seconden:
hooggeegen is hooggelegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de buurt van Bad Bentheim is een heel leuke kleinschalige dierentuin. Tierpark nordhorn
Erg leuk met kinderen ook.
http://www.tierpark-nordhorn.de/index.php?id=14&L=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurpark TERRA.vita
Het natuurpark strekt zich uit van de grote Weserbocht aan de Porta Westfalica via Osnabrück tot aan het Hahnenmoor in het Artland en van Bielefeld tot aan de waterdriehoek Mittellandkanal/Dortmund-Ems-Kanal in Hörstel. Als eerste Duitse natuurpark is het opgenomen in het Europese Geopark netwerk. De thema’s bodem en geologie verbinden de verschillende landschapsvormen, of het nu gaat om sporen van de sauriërs, om de Varusslag, zoutwaterbronnen of meren. Hier beleeft men 300 miljoen jaar aardgeschiedenis op één dag.

Herrlichkeit Lage
Een bijzonder aantrekkingspunt met geschiedenis en genot in de Gemeente Neuenhaus biedt Herrlichkeit Lage. Het kleine dorp had van 1605 tot 1806 een speciale status en zelfs een eigen jurisdictie. En dat alleen maar omdat men Lage bij de Vrede van Munster in 1648 vergeten had. Ongeveer uit deze tijd stamt ook de schilderachtige watermolen aan de Dinkel.

Kastelenroute
Een hoogtepunt voor de liefhebbers van historische bouwwerken. De kastelenroute tussen IJssel en Eems loopt door het Duits-Nederlandse grensgebied, langs kastelen, burchten en residenties. Over een totale afstand van 575 kilometer kan men het bos- en waterrijke landschap van de Nederlandse streken Twente en Vechta en van de Duitse streken graafschap Bentheim en Eemsland ontdekken.