Wat is een leuk vakantieland om met twee personen en een hond (labrador) op vakantie te gaan?

één vereiste, het moet mooi weer zijn en te betalen zijn, ik schrik me rot van de prijzen voor bijvoorbeeld Italië...

Toegevoegd na 52 minuten:
We reizen met auto zonder tent of caravan. Voorkeur gaat uit naar huisje of chalet.

Toegevoegd na 1 uur:
Maximaal 1000 km vanaf Utrecht!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe je op vakantie gaat? Met een tent, caravan of huur je een huisje? Dat is wel belangrijk om te weten om deze vraag te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, sorry, stom! Zal mijn vraag aanpassen... Iig, zonder eigen tent of caravan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je dan gerichtere antwoorden kan krijgen :D Maar ik ga zelf altijd met een tentje, dus ik kan je niet helpen.

Het beste antwoord

Itala is te betalen, ik raad de Dolomieten aan (Noord-Italia), als je er voor zorgt de touristische centra te mijden is dit zeer goed te betalen en prachtig in de bergen. Zelf daar jaren gewoond en de prijzen zijn er laag, je moet alleen even de weg weten. Als je gewoon de Italianen achterna loopt om wat te eten bijvoorbeeld, kom je uit in een werkmans eethuis, hier eet je een driegangen menu inclusief wijn etc. voor 10 tot 12 1/2 euro per persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks, ga 's kijken of dat beter te betalen is... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je direct boekt bij de lokale bevolking ben je ongeveer 20 tot 25% goedkoper uit, dit verdienen de reisbureau's er ongeveer aan.

Andere antwoorden (12)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken het hele land niet en op de één of andere manier trekt het me niet, vraag me niet waarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hetzelfde, maar ben op aanraden van een kennis toch geweest. Het was er prachtig weer, echt een vakantieland. Het heeft nog een beetje een stoffig imago, of alleen maar 60+ erheen gaat. Maar dit is zeker niet zo. Veel leuke eettentjes en erg goed te betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje kort antwoord, maar Tsjechie is echt heel leuk en inderdaad betaalbaar. Hoe het zit met de hondvriendelijkheid van hotels e.d. weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk deel van Tjechie is dan leuk, want ik zit op google en dan moet ik iets aanvinken, bohemen, gebergte, etc...
Al eens aan Nederland gedacht aan de kust maar dan niet de heel toeristische badplaatsen. Of één van de eilanden?

Heerlijke strandwandelingen, hond kan lekker ravotten, eigen huisje?

De laatste jaren was het in de zomers hier in NL prima vertoeven, natuurlijk geen zekerheid, maar ook bij 20 graden is het mooi aan de kust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zuiden van Oostenrijk (Kärnten). Vaak mooi weer, mooie meren, bergen en ook nog eens binnen een dag te rijden want vliegen met een hond wordt weer een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij vermaken ons (met twee Cairn terriers) altijd uitstekend in Duitsland. De prijzen zijn normaal, er is een overvloed aan accomodaties en men is over het algemeen erg vriendelijk tegen honden. Ook kun je urenlang wandelen door de bossen, zonder dat het heel erg zwaar wordt v.w.b. klimmen en klauteren. Als de hond even alleen kan, zijn er altijd leuke stadjes in de buurt voor een altijd lekkere torte, de hond kan ook me natuurlijk.

En het is niet heel ver. Wij gaan altijd naar het Odenwald, 80 km onder Frankfurt en daar rij je vanaf Utrecht ongeveer 450 km over.

Alleen die weereis hè, wij hebben vrijwel altijd mooi weer en zeker in de zomermaanden, maar er kan natuurlijk wel eens een mindere dag tussen zitten. Maar bloedheet wordt het er niet en hou je van strand dan moet je wel heeeeeel ver lopen.

Last but not least vinden wij het prettig dat de mensen enigszins zijn te verstaan. Zelfs zonder enige kennis van de Duitse taal, kom je al een heel eind.

Viel Spass!
paulus811
14 jaar geleden
zuid spanje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niet altijd een garantie voor mooi weer, maar in het zuidelijk gedeelte van Ierland kan het echt heerlijk zijn en heel veel ruimte voor de honden om te wandelen, te rennen te stoeien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou wat dacht je van ons eigen landje? TEXEL

zelf gaan we altijd naar texel en gegarandeerd mooi weer heb je niet maar de meeste tijd hebben we wel mooi weer.

zodra je de op de boot rijd heb je het gevoel dat je naar het buitenland gaat

heerlijk naar het strand met de honden en texel is erg hond vriendelijk en er is genoeg te doen en erg betaalbaar

ook in het buitenland is er geen garantie voor mooi weer tenzei je erg zuidelijk gaat

zelf zou ik dat niet leuk vinden voor de hond uren en uren in zon hete auto daar doe je het dier geen plezier mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, aan Texel heb ik slechte herinneringen, zal je de detaills besparen, lag ook niet zozeer aan Texel maar toen wij daar verbleven is ons iets overkomen waardoor ik niet zo snel meer naar Texel zou willen.... Maar dat kon je ook niet weten dus iig, +1 voor je antwoord..
Zweden. Meer uren zon dan in nederland en volop ruimte voor de hond.

Toegevoegd na 21 minuten:
Gezien de afstand wordt het dan Zuid-Zweden, of het eiland Oland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Noorwegen! Een prachtig land met vele verschillende gezichten. Uitgestrekte bossen, bergen, veel beken, watervallen en heldere meren. Heerlijk voor je hond om eens lekker te zwemmen. Geen garantie op mooi weer, net als in Nederland. Maar wel een geweldig mooi land die met de auto te bereiken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frankrijk, een mobilhome op een camping huren. Is echt stukken goedkoper dan de omringende landen. Ik weet niet of je in laag- of hoogseizoen gaat? Wij hebben in juni 19 overnachtingen geboekt op 3 mooie campings (waarvan een aan de cote d'azur) in royale stacaravans voor gemiddeld
€ 35 per nacht voor 2 personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt goed... En bij welke reisorganisatie is dat dan geboekt? Ik heb zulke prijzen nog niet gezien iig.... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben bouwvak midden nederland, dus vanaf 19-7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.camping-frankrijk.nl, maar in die periode gaat het echt niet lukken voor dezelfde prijs.
Ja, wij zijn gek van Frankrijk en met een labrador zou ik een gebied nemen wat niet te heet is en met veel zwemmogelijkheden bijv. Auvergne. En ik zou boven de 600 meter gaan zitten ivm zandvliegje en hartwormpje, daar komen ze niet voor,
wens je wijsheid en goede vakantie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar je de kennis vandaan haalt dat Italie veel te duur zou zijn, snap ik niet echt. Dan ben je toch verkeerd ingelicht of op de verkeerde plekken geweest. Hoe dan ook, Belgie is natuurlijk ook prachtig. De Ardennen, de Kempen, het Vlaamse land en ga zo maar door. Lekker dichtbij en v.w.b. de kosten, ongeveer gelijk aan Nederland (en dat vind ik nou duur).